MAZURSKA WŁÓCZĘGA 4x4
  • STRONA GŁÓWNA
  • TERMINARZ 2020
  • DOLINA23
  • OPONY 4x4
  • FILMY
  • ZDJĘCIA
Obraz

MAZURSKA
PRZEPRAWA
2020

Mazurska Przeprawa narodziła się w naszej głowie podczas butelkowych podsumowań 6 Nocy Kormorana. Zapragnęliśmy wtedy stworzyć na malowniczym Pojezierzu Ełckim wiosenną alternatywę NK, ale w tym samym oldschoolowym klimacie. Kadra organizacyjna strażników galaktyki, szybko została wytypowana, czyli:
​Dudek, Zibi, Mały, Gajowy.

Czas trwania imprezy będzie wynosił równo 24h non-stop, a bardziej poetycko - 'od zachodu do zachodu słońca'. BEZciśnieniową rywalizację postanowiliśmy oprzeć o tradycyjne pieczątki, specjalnie dla zwoleników offroadowej gimnastyki.

Po wiosennych odwilżach i roztopach na mazurskiej ziemi jest co robić i czekać na Was będą odcinki specjalne międzyinnymi z dywanami, bezkresnymi torfowiskami, ciasnymi i mrocznymi wąwozami oraz śliskimi trawersami, a my jako ORGowie postaramy się abyście spędzili na tych OSach chwile pełne rozkoszy.

Do Waszej dyspozycji są przygotowane "pionierskie" klasy typu: EXTREM, QUAD, WYCZYN, TURYSTYK, tak jak to bywało za czasów starego offroadu.

​Ze względu jednak na "ewolucję" klasy TURYSTYK utworzyliśmy podział na HARD i SOFT, co daje możliwość załogom bardziej seryjnym, oraz pomotańcom walkę w sprawiedliwych i bezstresowych warunkach.




KOSZTY UDZIAŁU:

Załoga dwuosobowa - 550zł
Kierowca quada - 400zł
Dodatkowa osoba w aucie - 200zł

HARMONOGRAM:

1. PIĄTEK 26/06:
  • 12:00 - otwarcie Biura Rajdu
  • 13:00 - 16:00 - plombowanie
  • 17:00 - odprawa
  • 18:00 - start o zachodzie
2. SOBOTE 27/06:
  • 17:00 - zdanie kart, zrywanie plomb
  • 18:00 - zakończenie o zachodzie
  • 19:00 - podsumowanie, wyniki, balanga

BAZA:

Bazą spotkania jest ośrodek wypoczynkowy "Gryfia Mazur" w miejscowości Szeligii nad jeziorem Selment Wielki, rezerwacja noclegów na hasło "Przeprawa 2020" - 87 621 58 73

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:

KLIKNIJ TU.
PO OTRZYMANIU ZGŁOSZENIA OD ZAŁOGI, W CIĄGU TYGODNIA WYŚLEMY POTWIERDZENIE 
Z DALSZYMI WYTYCZNYMI ORAZ DANYMI DO PRZELEWU ZADATKU (JEST ON WARUNKIEM WPISANIA NA LISTĘ STARTOWĄ)

Zapraszamy do kontaktu zainteresowane firmy i osoby prywatne w celu omówienia ewentualnych wariantów sponsorskich.
Mamy możliwość wmontowania grafikę sponsorską w każdą formę promocji imprezy, oraz we wszelakich materiałach rajdowych.
Osobą kontaktową w sprawach sponsorskich jest Marcin "Zibi" Szczerba  510 – 076 – 767

ZASADY I REGULACJE:
​

Imprezę należy traktować jako połączenie koleżeńskiego spotkania w terenie z domieszką rywalizacji,  regulamin strict rajdowy przyćmiłby planowaną przez nas towarzyską atmosferę. Uczestnikiem imprezy może być każda osoba pełnoletnia, posiadająca prawo jazdy i auto przystosowane do jazdy w ultra ciężkim terenie. Warunkiem wpisania na listę startową jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, przelanie zadatku na konto bankowe podane w mailu zwrotnym oraz subiektywizm organizatorów. Auto musi spełniać WYMAGANIA OGÓLNE podane poniżej w KLASYFIKACJACH RAJDOWYCH i być odpowiednio przystosowane do danej klasy rajdowej. Prosimy o rozwagę podczas wybierania klasy rajdowej, apelujemy również o zdrowy rozsądek podczas trwania imprezy. Nie ponosimy bowiem odpowiedzialności za straty w sprzęcie - a znaną i dobrą praktyką jest przejść OS przed wpakowaniem się w "kambodże".
Organizatorzy zobowiązują się do stworzenia jak najlepszych warunków do zabawy offroadowej podczas trwania imprezy i dołożą wszelkich starań, aby impreza była bezpieczna. Wpisowe obejmują materiały rajdowe dla uczestników (koszulki, naklejki), opłatę terenów i opłatę środowiskową, zabezpieczenie medyczne, obsługę imprezy, pracę sędziów, udział w biesiadzie oraz nagrody dla zwycięzców.

JAKO UCZESTNIK MAZURSKIEJ PRZEPRAWY:
​

- NIE będę szarżował do odciny przy domostwach i w terenie zabudowanym
- NIE będę biegał po próbach, wydzierał się, telepał i jeździł po linach kolegów jadących wolniejszym tempem
​- NIE będę zjeżdżał z trasy, orał łąk, upraw oraz nieużytków
- NIE będę ścinał jakichkolwiek drzew
- NIE będę spożywał alkoholu w miejscu innym jak baza spotkania
- będę przestrzegał obowiązującego kodeksu drogowego
- będę bawił się według zasad fair-play, a w razie konieczności pomagał załogom w potrzebie
- będę szanował lokalesów, bo to oni są gospodarzami gruntów na których się bawię
- będę na przejazdówkach łąkowych i nieutwardzonych jechał jednym śladem tak jak koledzy przede mną, czyli bez ścinania zakrętów i rozjeżdżania poboczy

TRASA, ROADBOOK, PRÓBY:

Trasą Mazurskiej Przeprawy będzie pętlą o długość ok. 80 km w okolicy Ełku. 
Wszystkie załogi (w klasach E, W, Q, TH, TS) będą poruszać się po pętli według roadbooka z kilkoma startami/dojazdówkami. Roadbook będzie prowadził przejazdówkami do prób rozlokowanych na terenach uzgodnionych z ich właścicielami, zabroniona jest więc jakakolwiek zmiana trasy bez zgody organizatora.

Na trasie uczestnicy napotkają min.:

- próby odcinkowe, np Agent Dudek Forever (klasyczne próby z pieczątkami, wjazd i wyjazd)
- sędziowane odcinki czasowe (minimum jeden! trial decyduje w przypadku uzyskania kompletu)
- punkty kontrolne (zaczerpnięte z Nocy Kormorana, punkty kontrolne umieszczone na przejazdówkach)

Początek i koniec próby jest oznaczony taśmowym warkoczem.
Po próbach uczestnicy będą poruszać się wzdłuż taśm przypisanych do danej klasy:
- klasa extremalna - taśmy czerwone
- klasy turystyk hard i wyczyn - taśmy niebieskie
- klasa turystyk soft - taśmy zielone

KLASYFIKACJE RAJDOWE:
​

WYMAGANIA OGÓLNE:

  • STAŁE MIEJSCE PLOMBOWANIA KARTY PRZEJAZDU W KABINIE
  • BEZCIŚNIENIOWA ZABAWA, WEDŁUG ZASAD FAIR-PLAY
  • KASKI OCHRONNE W KLASACH EX, Q, W, TH
  • AKTUALNY DOWÓD REJESTRACYJNY, UBEZPIECZENIE OC, PRZEGLĄD TECHNICZNY
  • MASA CAŁKOWITA POJAZDU NIE PRZEKRACZAJĄCA 3500 KG  
  • PASY BEZPIECZEŃSTWA, ZALECANE 4-PUNKTOWE
  • PAS OCHRONNY DO DRZEWA
  • APTECZKA
  • GAŚNICA

extrem:

​Klasa dla mocno pomotanych aut, przygotowanych do jazdy w ultra ciężkim terenie.
Wyposażonych w wyciągarki: mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne lub “patentowane”.
Klasa bez ograniczeń odnośnie konstrukcji, dopuszczalne są zarówno karoserie zamknięte, jak i ramoklatki.

wyczyn:

Klasa dla aut przygotowanych do jazdy w ciężkim terenie, bez wyciągarek.
Wskazane jest posiadanie wyciągarki ręcznej (tirfora) i paru kompletów trap pod koła.
Klasa bez ograniczeń odnośnie konstrukcji, dopuszczalne są zarówno karoserie zamknięte, jak i ramoklatki.

QUAD:

Klasa dla pojazdów czterokołowych lekkich, czyli ATV i UTV.

TURYSTYK HARD (2 WYCIĄGARKI):

Klasa dla aut terenowych, wyposażonych w reduktor oraz napęd na 4 koła, przygotowanych do jazdy w ciężkim terenie. Wskazane jest posiadanie jednej lub maksymalnie dwóch wyciągarek elektrycznych, lub ORYGINALNEJ wyciągarki mechanicznej, jeżeli samochód był w taką wyposażony fabrycznie. Dozwolone jest posiadanie wewnętrznej oraz zewnętrznej klatki bezpieczeństwa. NIEDOPUSZCZONE do startu będą auta o konstrukcjach prototypowych i ramoklatkowych. Dopuszczalne są dowolne jednostki napędowe oraz modyfikacje terenowe – zderzaki, lift zawieszenia, progi itp.

Wymagane:
  • KAROSERIA ZAMKNIĘTA – bez większych modyfikacji
  • CHŁODNICA W DOWOLNYM MIEJSCU
  • MOCNE ZACZEPY (SZARPAKI) – kontrola przy plombowaniu, przed startem​

TURYSTYK SOFT (1 wyciągarka):

Klasa dla delikatniejszych aut terenowych, przypominających auta jak najbardziej seryjne, wyposażonych w reduktor oraz napęd na 4 koła, zalecane są opony typu AT lub MT, maksymalnie 35”. Wskazane jest posiadanie chociaż jednej wyciągarki elektrycznej lub wyciągarki ręcznej – tirfora. NIEDOPUSZCZONE do startu będą auta o konstrukcjach prototypowych i ramoklatkowych, oraz auta wyposażone w zewnętrzne orurowania lub klatki bezpieczeństwa, dopuszczalne jest natomiast posiadanie klatki wewnętrznej. Do imprezy dopuszczone są ekipy dwu- jak i więcej osobowe, w tym rodziny. Dozwolone są modyfikacje terenowe – zderzaki, lift zawieszenia, progi itp. 


Wymagane:
  • KAROSERIA ZAMKNIĘTA – bez modyfikacji
  • CHŁODNICA W ORYGINALNYM MIEJSCU – przed słupkiem A
  • JEDNA WYCIĄGARKA – przed słupkiem A
  • MOCNE ZACZEPY (SZARPAKI) – kontrola przy plombowaniu, przed startem
  • STRONA GŁÓWNA
  • TERMINARZ 2020
  • DOLINA23
  • OPONY 4x4
  • FILMY
  • ZDJĘCIA